Wat mag het kosten?
Jeugd | Rekening | Begroting | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | |
Lasten | 3.415 | 3.356 | 3.332 | 3.132 | 3.057 | 3.057 | 3.057 |
Baten | 524 | - | - | - | - | - | - |
Saldo baten en lasten | -2.891 | -3.356 | -3.332 | -3.132 | -3.057 | -3.057 | -3.057 |
Onttrekkingen aan reserves | - | - | - | - | - | - | - |
Toevoegingen aan reserves | - | - | - | - | - | - | - |
Saldo reserves | - | - | - | - | - | - | - |
Saldo | -2.891 | -3.356 | -3.332 | -3.132 | -3.057 | -3.057 | -3.057 |
Toelichting Financieel overzicht
Lasten:
Het verschil tussen de begroting 2021 en de begroting 2020 is aan de lastenkant kleiner dan € 75K. In het kader van de transparantie is het onderstaande toegelicht.
Besluitvorming 2020:
Met de opstelling van de begroting 2020 is incidenteel een bedrag beschikbaar gesteld van € 250K. In de eerste bestuursrapportage 2020 is structureel een bijdrage beschikbaar gesteld van € 420K.Ontwikkelingen jeugdzorg na de kadernota:
De prognoses 2020 zorgen ervoor dat er nu vanaf 2021 € 150K extra wordt aangevraagd. Dit was nog niet in de kadernota 2021 meegenomen.Aanpassing taakverdeling bijdrage Duo+
Vanaf 2021 heeft er een herverdeling plaatsgevonden van de reguliere bijdrage aan de gemeenschappelijke regeling Duo+. Per saldo blijft de bijdrage gelijk.
Baten:
Tot en met de jaarrekening 2019 werden de rijksinkomsten welke betrekking hebben op de re-integratie-uitkering Jeugd, geplaatst onder het deelprogramma Jeugd. Conform de richtlijnen van de BBV zijn deze inkomsten met ingang van begroting 2020 ondergebracht bij de Algemene Dekkingsmiddelen.